راز سرقت از کارخانه تازه تأسیس برملا شد/کشف بیش از ۴ هزار نخ سیگار قاچاق 

مهم‌ترین حوادث قزوین امروز ششم تیر ماه سال ۱۴۰۲ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

سرهنگ  داود عبدالمالکی جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت:به دنبال شکایت مدیرعامل یک کارخانه تازه تأسیس در شهرستان آبیک مبنی بر به سرقت رفتن تعدادی از قطعات اصلی دستگاه‌های تولیدی این کارخانه، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان قزوین قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان با انجام یک سری اقدامات تخصصی و همچنین جمع آوری سرنخ‌های موجود دریافتند فردی در بازار سیاه قصد فروش یکی از قطعات سرقتی را دارد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین عنوان داشت: کاراگاهان پلیس آگاهی با شناسایی هویت اصلی متهم، بلافاصله پس از هماهنگی قضائی در یک عملیات غافلگیرانه وی را در مخفیگاه خود دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

سرهنگ عبدالمالکی عنوان داشت: متهم در تحقیقات پلیسی به خرید قطعات مسروقه از یک واحد ضایعاتی در شهرستان البرز اعتراف کرده که در ادامه با دستگیری متصدی این واحد صنفی راز سرقت از کارخانه تازه تاسیس برملا شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متصدی ضایعاتی در تحقیقات پلیسی به خرید قطعات مسروقه از یکی از نگهبانان این کارخانه معترف شده است خاطر نشان کرد: بلافاصله نگهبان شرکت دستگیر و به سرقت ۳۱۰ قطعه از قطعات اصلی دستگاه‌های تولیدی کارخانه اعتراف کرد.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین از ارزش ۱۱۰ میلیاردی قطعات مسروقه این کارخانه خبر داد و گفت: با تکمیل تحقیقات، پرونده تشکیل و متهمان برای رسیدگی قانونی به جرایم خود تحویل مرجع قضائی شدند.

کشف بیش از ۴ هزار نخ سیگار قاچاق در تاکستان

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان گفت:در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مأموران کلانتری ۱۲ با انجام اقدامات هوشمندانه پلیسی از نگهداری سیگار قاچاق در یک واحد صنفی مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ کوروش عزیزی افزود: در این خصوص مأموران ضمن هماهنگی با مرجع قضائی به این واحد صنفی اعزام و در بازرسی انجام شده موفق به کشف ۴ هزار و ۲۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق که فاقد هرگونه مدارک قانونی و معتبر گمرکی بود، شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تاکستان با بیان اینکه ارزش تقریبی سیگار‌های قاچاق مکشوفه برابر ارزیابی کارشناسان مربوطه بالغ بر ۳۳۰ میلیون ریال است، یادآورشد: در این رابطه یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ عزیزی خاطر نشان کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز محوری‌ترین برنامه پلیس در تحقق مسیر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال به شمار می‌آید و از شهروندان نیز می‌خواهیم هرگونه اخبار و اطلاعات در این رابطه را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.